Veelgestelde vragen

1. Waarom infrarood vloerverwarming?

  • Het is betaalbaar
  • De verwarmingsfolie is onderhoudsvrij
  • Het gaat lang mee +50 jaar
  • Energiezuinig mits goed geïnstalleerd met de juiste ondervloer / reflecterende folie
  • Goed te combineren met zonnepanelen
  • Gemakkelijk mee te verhuizen

2. Is infrarood schadelijk voor het lichaam?

Nee. De infrarood straling dringt alleen door in de bovenste huidlaag. U kunt het vergelijken met de warmte van de zon, alleen dan zonder de schadelijke UV straling. 
Door de infrarood straling op de huid ontstaat er dieptewarmte. De bloedvaten in het onderliggende vetweefsels nemen deze dieptewarmte op. De bloedvaten worden wijder en zorgen op deze manier voor een betere doorbloeding van het vetweefsel. De in de vetcellen opgeslagen vetzuren worden opgelost en verdwijnen langs het lymfe-systeem uit het lichaam. Kortom allerlei afvalstoffen verlaten het lichaam.

3. Wanneer vloerverwarming?

Vloerverwarming wordt meestal aangeschaft wanneer iemand gaat verhuizen, verbouwen of wanneer men de vloer wil vervangen. Dit zijn over het algemeen de momenten om voor vloerverwarming te kiezen.
Ook voor bestaande vloeren is het voor de meeste situaties geen probleem. De vloer wordt er tijdelijk uitgehaald waardoor de verwarmingsfolie geplaatst kan worden met een geschikte ondervloer. Hierna kan de vloer weer terug gelegd worden.

4. Wanneer plafondverwarming?

Plafondverwarming is de meest ideale wijze van verwarmen. Er zijn minimaal obstakels en mede hierdoor wordt de warmte stralings oppervlakte vergroot. De infrarood verwarming straalt van boven naar beneden (van een warm oppervlak = plafond, naar een koud oppervlak = vloer).
Door de vloer alleen te isoleren en infrarood plafondverwarming toe te passen wordt de meest ideale comfort gecreëerd. De kou vanuit de vloer wordt geëlimineerd door de reflexy isolatie. 

5. Wanneer muurverwarming?

Muurverwarming kan men gebruiken om o.a. een knuffel muur te realiseren maar natuurlijk ook om de woning te verwarmen. Warmte vanuit de muur is een goede manier van verwarmen, er dient alleen tegen deze muur geen kasten e.d. Te worden geplaatst.

6. Onder welke vloer kan het gelegd worden?

Laminaat, hout, parket, klik PVC, plak PVC, tapijt en vinyl
Het is minder geschikt voor tegels of plavuizen.

7. Wat is het verschil tussen stralingswarmte en convectiewarmte?

Convectiewarmte:
Bij convectiewarmte stroomt de koude lucht langs de radiator. De lucht wordt daardoor warm en stijgt op. Deze warmtestroming noemen we convectie. Convectiewarmte voelt goed, maar heeft ook nadelen. Warme lucht heeft een lagere dichtheid dan koude lucht en stijgt daardoor op. Dat betekent dat het bovenin de ruimte al snel lekker warm wordt, terwijl het lang duurt voordat we van onze koude voeten af zijn. Vooral in een kamer met een hoog plafond hebben we veel energie nodig om het met radiatoren een beetje behaaglijk te maken.

stralingswarmte:
Bij stralingswarmte is het juist níet de lucht die verwarmd wordt. In plaats daarvan straalt een object (een voorwerp of oppervlak) warmte uit naar andere objecten. De warmtebron kan een vloer, muur of plafond zijn, maar ook een los paneel. Infraroodverwarming kost in zo’n geval weinig energie, omdat we de lucht niet hoeven te verwarmen. Een basistemperatuur van 18 graden is voldoende.

8. Welke thermostaat gebruiken voor infrarood vloerverwarming?

Gebruik altijd een thermostaat met een vloersensor. De vloersensor zorgt ervoor dat de temperatuur van de vloer begrensd kan worden op de gewenste temperatuur. Sluit de vloerverwarming nooit aan zonder thermostaat. Zonder thermostaat blijft de temperatuur van de vloer oplopen. De meeste vloeren kunnen een maximale temperatuur hebben van 28 graden.

BESTELLEN

1. Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de “in winkelwagen” button te klikken. Klik vervolgens op “Ga door naar afrekenen” om te gaan betalen. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Pas als u op de knop “Plaats bestelling” drukt is uw bestelling definitief.

2. Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Dit is mogelijk. Uw bestelling kunt u ophalen op afspraak. U kunt bellen met 0647444714 om deze afspraak te maken.

3. Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

U ontvangt na de bestelling direct een orderbevestiging. 
Bij aflevering van de bestelling ontvangt u een pakbon en factuur, dit is tevens uw garantiebewijs.

4. Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Na betaling is de bestelling definitief. Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u contact op te nemen met ons.
Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden.

5. Kan ik een product bestellen die niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer een artikel niet meer op voorraad is, kunt u het toch bestellen op nabestelling. Het artikel is gewoonlijk binnen 1 weken weer op voorraad en leverbaar. Zodra het artikel er dan weer is, wordt de levering door ons ingepland.

BETALEN

1. Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

U kunt betalen via iDeal, creditcard, bank overschrijving en contant.

  • IDeal: Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank.
  • Overschrijving: U ontvangt een email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving per bank of giro te voldoen.
  • Creditcard (Meastro, Mastercard en Visa). Met betaling van een creditcard is uw aankoop 180 dagen verzekerd tegen diefstal, schade of verlies. Ga dit na bj uw creditcard maatschappij.
  • Contant: U kunt bij afhalen contant betalen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

2. Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Bestellingen betaald via iDeal, Paypal en creditcard worden direct verwerkt. De levertijd is afhankelijk van het product, een indicatie staat altijd bij de product beschrijving. Bestellingen betaald via overschrijving worden verwerkt nadat het geld op onze bankrekening is bijgeschreven. Een betaling via overschrijving is meestal 1 werkdag onderweg.

VERZENDEN

1. Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Wij brengen verzendkosten in rekening voor alle bestellingen. De verzendkosten bedragen €6,95.

2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Over het algemeen worden bestellingen binnen 2 – 5 werkdagen geleverd, mits deze op voorraad zijn. Indien u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u daarvan direct een bevestiging per mail. Afhankelijk van het volume en het gewicht van uw bestelling kan er eventueel contact met u worden opgenomen voor een bezorgafspraak. Dit zijn veelal uiterste doorlooptijden.

3. Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Als het product niet op voorraad is dan zal het niet in de webshop staan. Mocht het artikel nou net op zijn en/of dubbel besteld zijn dan brengen wij u op de hoogte over het feit dat het iets langer gaat duren.

4. Wat gebeurt er als ik meer producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden. Wilt u een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.

5. Wie levert mijn bestelling?

Alle leveringen worden uitgevoerd door bekende transporteurs zoals PostNL of DDP en onze eigen bezorgdienst. Op deze manier garanderen wij een veilig en degelijk transport dat zo snel mogelijk plaatsvindt.

6. Kan ik een bezorgafspraak maken?

Ja, nadat u een bestelling heeft gedaan zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. In overleg zal dan een geschikte datum en tijdstip worden gekozen voor de levering van uw bestelling.

RETOURNEREN

1. Kan ik mijn bestelling retourneren?

Alle producten die niet op maat gemaakt hoeven te worden kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Neem hiervoor eerst contact met ons op. 
De op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden. Hierbij moet u denken aan de infrarood vloerverwarming. Wilt u graag eerst de warmte van de verwarmingsfolie ervaren? Bestel dan het proefmodel

2. Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (zgn. retourneerkosten) voor uw eigen rekening. De hoogte van de retour verzendkosten zijn afhankelijk van het pakket, neem vooraf contact met ons op als u vragen heeft hierover.

3. Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Uw geld wordt dan binnen twee weken teruggestort of u ontvangt een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.

4. Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Neemt u contact met ons op, dan proberen wij u verder te helpen. Dit kan via ons contactformulier op de website, via email: info@carbonheating.nl of via telefoon: 0647444714.

KLACHTEN

1. Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u klachten heeft, kunt u dit kenbaar maken door ons contactformulier in te vullen. Deze zullen wij na ontvangst binnen 14 dagen in behandeling nemen.
Wij streven ernaar om de klant altijd tevreden te houden en zal daarom bij klachten snel naar een oplossing worden gezocht. 

PRIVACY

1. Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Ook met de door u ingevoerde (prive) gegevens gaan wij integer om. Leest u onze privacybeleid door voor alle details.

GARANTIE

1. Wat is de garantietermijn van de producten

De garantietermijn bedraagt:
10 jaar op de verwarmingsfolie
2 jaar op de thermostaat